REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PATKO-HANDMADE.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy regulamin jest nieprzerwalnie dostępny pod adresem www.patko-handmade.pl w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie, poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
1.2. Regulamin określa i reguluje ogólne warunki oraz zasady zawierania i realizacji umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.patko-handmade.pl, a także sposoby dostawy, płatności, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy, warunki odstąpienia od umowy, tryb postępowania reklamacyjnego, informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów oraz regulacje dotyczące świadczonych przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz innych narzędzi do analizowania danych.
1.4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Użytkownika lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.5. Zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.), Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w powyższej ustawie. W przypadku, gdy postanowienia niniejszego Regulaminu są mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy, wówczas pierwszeństwo i zastosowanie mają zapisy ustawowe.
2. DEFINICJE
2.1. Administrator danych osobowych (dalej: „Administrator”) – Sprzedawca.
2.2. Czas realizacji zamówienia – czas od chwili potwierdzenia zamówienia do momentu dostarczenia zamówionego towaru.
2.3. Czas dostawy – czas między przekazaniem zamówienia Przewoźnikowi, a jego wydaniem Klientowi.
2.4. Dni robocze – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2.5. Formularz kontaktowy– usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający bezpośredni kontakt ze Sprzedawcą.
2.6. Formularz rejestracji– usługa elektroniczna, formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
2.7. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
2.8. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
2.9. Kodeks Cywilny– ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
2.10. Konto – usługa elektroniczna, indywidualny panel dla Klienta, w którym są gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w Sklepie Internetowym.
2.11. Newsletter– usługa elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Użytkownikom na automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
2.12. Produkt- dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
2.13. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
2.14. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1)
2.15. Sklep internetowy (dalej: ”Sklep”) - sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: www.patko-handmade.pl.
2.16. Sprzedawca – PATKO HANDMADE Patrycja Detmerowska, adres do doręczeń: ul. Raciborska 12/18, 44-200 Rybnik, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6423257471, REGON 540239786, tel. 690 618 622, e-mail: kontakt@patko-handmade.pl
2.17. .Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2.18. Usługa elektroniczna– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta lub Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2.19. Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi elektronicznej.
2.20. Ustawa o prawach konsumenta– ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
2.21. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
3. PŁATNOŚCI I DOSTAWA
3.1. Ceny towarów zamieszczone na stronie sklepu są cenami brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy (w szczególności opłat za transport, dostarczenia i usług pocztowych). Są one wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia, w szczególności w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania Umową sprzedaży oraz w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy.
3.2. Towary są dostarczane Klientowi zgodnie ze sposobem wybranym w trakcie składania zamówienia.
3.3. Sprzedawca umożliwia następujące metody dostawy zamówionego Produkt:
(1) dostarczenie towaru za pomocą przesyłki kurierskiej Inpost,
(2) dostarczenie towaru za pośrednictwem paczkomatu Inpost,
(3) odbiór własny w siedzibie Sprzedawcy.
3.4. Sprzedawca umożliwia Klientowi następujące formy płatności za zamówiony Produkt:
(1) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy Millennium Bank o następującym numerze: PL 94 1160 2202 0000 0006 4030 4939, kod SWIFT: BIGBPLPW,
(2) płatność przelewem online, kartą, BLIK-iem poprzez zewnętrzny system płatności PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186, NIP: 779-23-08-495, KRS: 0000274399, – aktualne możliwe sposoby płatności dostępne są na stronie internetowej www.poland-payu.com,
3.5. Sprzedawca dokumentuje sprzedaż zamówionego produktu fakturą VAT, która jest dołączana do zamówionego towaru.
3.6. Jeżeli Klient wybrał płatność za pośrednictwem przelewu, płatność przelewem poprzez zewnętrzny system płatności (płatności elektroniczne) lub też płatność kartą płatniczą, jest On zobowiązany do dokonania zapłaty w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia przez Sprzedawcę, określającej całkowity koszt zamówienia wraz z dostawą (od dnia zawarcia Umowy sprzedaży).
3.7. W przypadku braku zapłaty w wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie anulowane.
3.8. Dostawa towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.
3.9. Dostawa towaru odbywa się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na adres podany w trakcie składania zamówienia.
3.10. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
3.11. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Raciborska 12/18, 44-200 Rybnik – w dni robocze, w godzinach od 09:00 do 16:00.
3.12. Klient jest na bieżąco informowany o wysokości kosztów dostawy, które są widoczne w formularzu zamówienia.
3.13. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 dni roboczych.
3.14. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta, w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, wynosi do 14 dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 dni roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę.
3.15. Termin realizacji zamówienia wynosi do 14 dni roboczych, z wyjątkiem zamówień indywidualnych, w których czas dostawy może być wydłużony, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta za pomocą poczty elektronicznej, nie dłużej jednak niż do 30 dni roboczych.
4. ODSTĄPIENIE
4.1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny.
4.2. Powyżej wskazane prawo do odstąpienia przysługuje od momentu objęcia w posiadanie przez Klienta lub wskazanej przez Niego innej osoby niż przewoźnik zamówionego towaru.
4.3. Jeżeli przedmiot umowy obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, termin na odstąpienie wygasa po upływie 14 dni kalendarzowych od momentu dostarczenia ostatniej z zamówionej rzeczy, partii lub części.
4.4. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem 14 dni kalendarzowych, pisemnie lub drogą elektroniczną na adres wskazany w pkt. 2 ust. 17 Regulaminu.
4.5. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.
4.6. W celu złożenia oświadczenia od odstąpienia od umowy, Klient może skorzystać ze wzoru formularza, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i zamieszczony jest na stronie Sklepu.
4.7. Klient, który skorzystał z dostarczenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży drogą elektroniczną, zostanie niezwłocznie poinformowany o przyjęciu przedmiotowego oświadczenia woli za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w formularzu zamówienia.
4.8. Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od Niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy przy użyciu takich samych metod płatności jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla Niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
4.9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia Mu dowodu jego odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
4.10. Klient zobowiązany jest do dokonania zwrotu zamówionego towaru na adres Sprzedawcy w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych, od dnia w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
4.11. Klient będący Konsumentem ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
4.12. W przypadku, gdy zwracany towar ze względu na swój charakter nie może być odesłany w zwykłym trybie pocztą, Sprzedawca informuje wówczas Klienta będącego Konsumentem o kosztach zwrotu rzeczy na stronie internetowej sklepu.
4.13. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania zamówionego towaru.
4.14. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy Sprzedaży:
(1) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
(2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu Jego zindywidualizowanych potrzeb.
5. REKLAMACJE
5.1. Niniejszy punkt Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów sprzedaży, Usług elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu.
5.2. Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym, ustawie o prawach konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
5.3. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą określają przepisy Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556-576 Kodeksu cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
5.4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie z ustępem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
5.5. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu określają przepisy ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43a - 43g ustawy. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
5.6. Reklamacja może zostać złożona:
(1) pisemnie na adres: PATKO HANDMADE Patrycja Detmerowska, ul. Raciborska 12/18, 44-200 Rybnik,
(2) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@patko-handmade.pl
5.7. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres PATKO HANDMADE Patrycja Detmerowska, ul. Raciborska 12/18, 44-200 Rybnik.
5.8. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
5.9. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
5.10. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
6. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW
6.1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi:
(1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację;
(2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz
(3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
6.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować:
(1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333;
(2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
6.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
(1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
(2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub
(3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220.
6.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług)..
7. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE
7.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto Klienta, Formularz Kontaktowy, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
7.2. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę: wypełnieniu Formularza Rejestracji oraz kliknięciu pola „Zarejestruj się”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: adres poczty elektronicznej oraz hasło, a także zaznaczenie odpowiednich checkboxów w trakcie składania Zamówienia – z chwilą złożenia Zamówienia, Klientowi zostaje założone Konto.
7.3. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@patko-handmade.pl lub też pisemnie na adres: ul. Raciborska 12/18, 44-200 Rybnik.
7.4. Formularz Kontaktowy – korzystanie z Formularza Kontaktowego rozpoczyna się po wykonaniu przez Usługobiorcę łącznie dwóch kolejnych kroków: przejścia do zakładki „Kontakt z nami” i kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu Formularza Kontaktowego pole „Wyślij”. W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych: imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej. W celu sprawniejszej obsługi, Usługobiorca może również podać treść zapytania.
7.5. Usługa Formularza Kontaktowego świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą przesłania zapytania.
7.6. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków: po wypełnieniu Formularza Zamówienia i kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię, nazwisko, adres (kraj, ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów możliwe konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
7.7. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
7.8. Newsletter – korzystanie z Newslettera możliwe jest poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter, zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia – z chwilą złożenia Zamówienia Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter, podanie w formularzu na stronie Sklepu w polu „Newsletter” adresu poczty elektronicznej i kliknięciu pola „Zapisz się” - z chwilą kliknięcia pola „Zapisz się” Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter lub podanie w okienku „POP-UP” pojawiającego się na ekranie Usługobiorcy imienia oraz adresu poczty elektronicznej i kliknięciu pola „ZAPISUJE SIĘ” z chwilą kliknięcia pola „ZAPISUJĘ SIĘ” Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
7.9. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@patko-handmade.pl lub też pisemnie na adres: ul. Raciborska 12/18, 44-200 Rybnik.
7.10. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
7.11. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
8. Postanowienia końcowe
8.1. Umowy zawierane są w języku polskim za pośrednictwem Sklepu.
8.2. W kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego regulaminu zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
8.3. Załącznik do regulaminu stanowią jego integralną część.
8.4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem, publikując treść nowego Regulaminu na stronie Sklepu. Jeżeli Klient nie akceptuje wprowadzanych zmian, jest on zobowiązany poinformować o tym fakcie Sprzedawcę w terminie 14 dni kalendarzowych, a co za tym idzie umowa ulegnie rozwiązaniu. W innym przypadku, po upływie wskazanego terminu, Sprzedawca uzna, iż zmiany zostały zaakceptowane.
8.5. Zmiany w regulaminie dotyczące niektórych usług elektronicznych (np. konto Klienta, formularz zamówienia) pozostają wiążące w przypadku, gdy Usługobiorca został prawidłowo poinformowany o zmianach oraz nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
8.6. Zmiany w regulaminie nie mają wpływu na już złożone zamówienia oraz zamówienia w trakcie realizacji.
8.7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 listopada 2024r.